Naujienos
Kitokia istorijos pamoka
Prieš pat karantiną, kovo 12 d. Keturvalakių mokyklos-daugiafunkcio centro septintokai ir dešimtokai dar spėjo aplankyti parodą „Išsigelbėjęs Lietuvos žydų vaikas pasakoja apie Šoa“, kuri buvo eksponuojama Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinėje mokykloje, ir ramiai, bet turiningai pasivaikščioti po Vilkaviškį.
Salomėjos Nėries mokykloje mus pasitiko mokytoja Vaida Kriščiūnienė, kuri pirmiausia mokinius supažindino su svarbiausiais Holokausto temos terminais, o vėliau prisilietė prie daugiau nei dešimties žydų šeimų tragiškų istorijų. Tarp jų žinomo rašytojo Icchoko Mero, literatūrologės, teatrologės Irenos Veisaitės bei žymaus XX. a. pr. operos solisto Kipro Petrausko šeimos išgelbėtos Danutės Pomerancaitės likimai. Valanda pasakojimų neprailgo, nes kiekviena žydų vaiko perpasakota tragiška istorija nuskambėjo skirtingai ir labai gyvai. Ačiū mokytojai V. Kriščiūnienei už jautrius pasakojimus ir šiltą priėmimą.
Mažųjų ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų dalyvavimas edukaciniame prevenciniame projekte „Knygų savaitė“
Pakviesti Kauno lopšelio darželio „Rasytė“ logopedės, pasitarę su auklėtojomis Vale Dženkauskiene, Ingrida Slibinskiene, bei priešmokyklinio ugdymo pedagoge Vida Liaudaitiene, pakvietėme mažuosius ugdytinius ne tik pavartyti knygeles, paklausyti auklėtojų sekamos pasakos ar eilėraščio, bet ir patiems pabandyti sukurti pasakų knygelę, nuspalvinti mėgstamiausius pasakų personažus. Dirbo mažieji visi, piešė, spalvino, lipino, o Deimantė Biskytė sukurtai knygelei net tekstą sukūrė. Nors netikėtos atostogos ir pakoregavo projekto kūrėjų planus, tačiau mūsų mažieji taip šauniai dirbo su auklėtojomis, kad knygelės pagamintos ir kai tik pasibaigs karantinas, jomis tarp daugelio kitų galėsime pasidžiaugti virtualioje parodoje.
Projektą mokykloje vykdo specialioji pedagogė-logopedė Kristina Vizbarienė, ikimokyklinio ugdymo grupės pedagogės Valė Dženkauskienė, Ingrida Slibinskienė ir priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogė Vida Liaudaitienė.
Parengė specialioji pedagogė- logopedė Kristina Vizbarienė
Dalyvavome projekte „Pasaka tikiu“
Ar tikime pasakomis? Ar skaitome jas, sekame? Į šiuos ir kitus klausimus pabandėme atsakyti patys sau dalyvaudami edukaciniame prevenciniame projekte Pasaka tikiu“, kuris skirtas tarptautinei vaikiškos knygos dienai paminėti. Projekte dalyvavo mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių ir/ar kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, kuriems teikiama švietimo pagalba.
Visą savaitę specialiųjų pratybų metu mokiniai kūrė pasakas, piešė, skaitė. Susipažinti su pasakų knygų įvairove mokiniai susirinko bibliotekoje, kur bibliotekininkė Vilija Urbšienė pakvietė keliauti pasakų takeliais. Vaikai klausė sekamos pasakos, stebėjo draugų suvaidintą pasaką „Varna ir sūris“, aiškinosi kaip prasideda ir kaip dažniausiai baigiasi pasakos, pasakų herojus bandė suskirstyti į teigiamus ir neigiamus, ir net patys turėjo galimybę suvaidinti pasaką „Ropė“.
Vaikai įdėmiai klausėsi, noriai vaidino, pasižadėjo skaityti knygeles ir atlikti iki kitos savaitės jiems pateiktą užduotį – suskaičiuoti, kiek pasakų knygų yra bibliotekoje...
Projektą mokykloje vykdo logopedė, specialioji pedagogė Kristina Vizbarienė ir bibliotekininkė Vilija Urbšienė.
Parengė specialioji pedagogė-logopedė Kristina Vizbarienė
„Jaunųjų gamtininkų“ atradimai
Geriausias būdas pažinti ir atrasti pasaulį – jį stebėti. „Jaunieji gamtininkai“ gruodžio, sausio, vasario mėnesiais tyrinėjo, eksperimentavo, stebėjo, džiaugėsi gautais rezultatais.
Atlikdami eksperimentus, mokiniai patyrė atradimo džiaugsmą, plėtojo aplinkos pažinimą. Atlikę bandymą „Lietaus debesėlis“, aiškinosi, iš kur atsiranda lietus. Mokiniai pasigaminę ledo meškeres, sužinojo, kaip galima su siūlu vandenyje pagauti ledo gabalėlį. Daug džiaugsmo patyrė pasigaminę ledo žaisliuką, netradicinę kalėdinę eglutę, išsaugodami miško egles.
Taip pat jaunieji gamtininkai spėliojo ir stebėjo, kur ledas ištirps greičiau: dubenėlyje su šaltu vandeniu, dubenėlyje su karštu vandeniu, tuščiame dubenėlyje ar dubenėlyje, kuris apvyniotas kailiu. Mokiniai fiksavo, per kiek laiko ištirpo ledas. Šio eksperimento metu vaikai įsitikino, dėl ko ledkalniai yra labai pavojingi bei prisiminė istoriją apie „Titaniką“. O ar žinote, kas padeda ledui ištirpti?.. Pabarstykite jį druska.
Norėdami sužinoti apie gamtoje vykstančius procesus garavimą ir kristalizavimąsi, mažieji tyrinėtojai augino druskos kristalus. Mėnesį laiko stebėjo, kokie procesai vyksta stiklainyje su druskos tirpalu. Šio eksperimento procesas ilgalaikis, o rezultatai nuolat kito ir „augo“.
Visus pradžiugino besiskleidžiantys gėlių žiedai, nustebino, kaip vandenyje tuoj pat ima skleistis sulankstytos popierinės gėlės, o jose iš žiemos miego bunda įvairūs vabalėliai. Bundant pavasarinei gamtai, pabudo ir mūsų noras atskleisti kuo daugiau gamtos paslapčių.
Būrelio vadovė Rima Dambrauskienė
Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną Keturvalakių mokyklos- daugiafunkcio centro bendruomenė pasitiko švente
Kovo 11-oji – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena. Nuo 1990 metų ši diena kiekvieno lietuvio širdyje yra išskirtinė.
Pasitinkant Lietuvai prasmingą datą, kovo 6 dieną, surengta šventė Keturvalakių mokykloje-daugiafunkciame centre tapo sutelktumo, ypatingo bendrumo ir kilnių idėjų simboliu.
Jau nuo pat ryto mokykloje sklandė pakili, šventiška nuotaika. Artėjančio trisdešimtmečio proga, mokyklos bibliotekoje, trispalvėje kompozicijoje galima buvo parašyti savo linkėjimus Lietuvai. Mokiniai, mokytojai, tėvai ir svečiai į šventinį renginį rinkosi pasipuošę tautine atributika. Tiems, kurie neturėjo, vyresnių klasių mokiniai dovanojo trispalves juosteles ir prisegė jas prie krūtinės. Į šventę atvyko daug garbingų svečių: Vilkaviškio rajono savivaldybės meras Algirdas Neiberka, Administracijos direktorius Vitas Gavėnas, Administracijos direktoriaus pavaduotoja Daiva Riklienė, Keturvalakių parapijos klebonas Dainius Gurevičius, Keturvalakių seniūnijos seniūnas Gintautas Urbšys, Karklinių, Degučių, Patilčių bendruomenių pirmininkai.
Iššūkis „Saldintą gėrimą keičiu į vandenį“
Kovo 4–9 dienomis 3–4 klasių mokiniai pakvietė visus sudalyvauti projekto „Sveikatiada“ iššūkyje „Saldintą gėrimą keičiu į vandenį“: į mokyklą pasiūlė atsinešti gertuves ar originaliai papuoštus paprastus buteliukus su vandeniu. Mokiniai „žvalgai“ kiekvieną dieną stebėjo, skaičiavo, fiksavo, kaip mokiniai, mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai priėmė šį iššūkį.
Kovo 9 d., susirinkę mokyklos bibliotekoje, mokiniai pasidalino įspūdžiais, aptarė, kaip sekėsi. Peržiūrėję skaidres „Laiškas iš 2070. Saugokime vandenį“, diskutavo apie vandens svarbą žmogaus gyvenime.
Buvo džiugu iš vaikų lūpų išgirsti: „Visai skanus tas vanduo“, „Gersim vandenį ir būsim sveiki“.
Pradinių klasių mokytojos Rima Dambrauskienė ir Renata Klimavičienė