Naujienos
Kartu su kitais ir tarp kitų
Mokykloje vaikai praleidžia didelę dalį savo laiko. Čia ne ką svarbiau už mokslus yra draugai, bendravimas, patiriamos emocijos ir išgyvenimai. Kai vaikas mokykloje jaučiasi gerai, laimingas ir jis, ir mokytojai, ir tėvai.
Antrus metus iš eilės Vilkaviškio r. Keturvalakių mokykloje-daugiafunkciame centre vykdomas projektas „Laimingi vaikai” (projektas finansuojamas Vilkaviškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis), kurio tikslas – ugdyti mokinių emocijų atpažinimo ir valdymo, bendravimo, pasitikėjimo savimi įgūdžius. Siekiant įgyvendinti projekto tikslą, lapkričio 14 diena 5–10 klasių mokiniams buvo skirta prevencinei, pažintinei, kūrybinei veiklai. Ją organizavo socialinė pedagogė Rūta Pranaitienė.
Šią dieną mokykloje lankėsi santykių bei saviugdos specialistas Vaidas Arvasevičius. Lektorius su mokiniais diskutavo apie gyvenimo tikslo pasirinkimą, vaidybinių situacijų metu sprendė šiuolaikiniam jaunimui aktualias problemas, gvildeno žmonių tarpusavio santykių ypatumus. Mokiniai galėjo išsakyti savo mintis bei išgirsti, ką vienoje ar kitoje situacijoje jaučia šalia esantis. Kalbėti apie save ir klausytis kito, pasirodo, nėra jau taip paprasta, o kad bendravimas būtų nepaviršutiniškas, reikalingos tam tikros žinios ir įgūdžiai. Viso to mokiniai galėjo pasimokyti susitikimo su lektoriumi metu.
Užsiėmimus mokiniams šią dieną vedė ir pedagoginės psichologijos specialistė Rasa Kazlauskienė, dailės ir technologijų mokytoja Laura Urbšytė ir lietuvių kalbos mokytoja Aušra Biskienė. Netradicinių veiklų metu mokiniai bandė atpažinti ir išreikšti savo emocijas, be žodžių suprasti šalia esantį, žmogaus veide ir mimikose įžvelgti, ką jis jaučia ir norėtų pasakyti. Kasdieniniame bėgime pastebėti ir pajusti, kaip jaučiasi šalia esantis yra išties svarbu. Mokytojos A. Biskienė ir L. Urbšytė mokinius mokė, kad iš pirmo žvilgsnio paprasti dalykai yra labai svarbūs: bendraujant žiūrėti į akis, drįsti prašyti pagalbos, pastebėti šalia esantį, nebijoti išsakyti, ką jauti, veikti sutartinai ir darniai.
Mokyklos psichologė Inga Pociuvienė su mokiniais kalbėjo apie vieną iš pagrindinių patiriamų emocijų - pyktį. Supyksta visi, tačiau kaip elgtis užplūdus šiai emocijai žino tikrai ne kiekvienas. Psichologė su mokiniais kalbėjo, kad kiekvieną emociją galima nukreipti sau naudinga linkme, o suvaldęs pyktį žmogus nepasielgia taip, dėl ko vėliau tektų gailėtis.
Galimybę dalyvauti paskaitose turėjo ir mokyklos pedagogai bei mokinių tėvai. Lektorius V. Arvasevičius skaitė didelio susidomėjimo sulaukusias paskaitas apie emocijų ir norų vadybą, auklėjimo klaidas bei mitus. Santykių ir saviugdos specialistas tėvams patarė, kaip auklėti savo vaikus, kaip elgtis konfliktinėse situacijos, ką sakyti ir ko derėtų vengti bendraujant su savo atžalomis, kad netaptumėme priešais ar jų baudėjais. Lektorius paaiškino, kodėl reikalingi susitarimai su vaikais, kaip jų laikytis tiek tėvams, tiek vaikams. V. Arvasevičius akcentavo, kad bendraujant su vaikais būtina išlaikyti pagarbą jiems, o balso pakėlimas ar fizinės bausmės duoda tik trumpalaikį rezultatą ir atšaldo tėvų ir vaikų santykius.
Tokios netradicinės dienos mokykloje yra labai svarbios ir naudingos. Veiklos per žaidimus mokiniams leidžia patirti daug įvairių emocijų, išsilaisvinti, pamatyti save tarp kitų ir veikti kartu su kitais.
Vyresnioji socialinė pedagogė Rūta Pranaitienė