Naujienos
Mokomės tyrinėdami
Bandymai, tyrinėjimai – veikla, kuri visada traukia mokinių dėmesį. Tyrinėdami vaikai tobulina savo mąstymo įgūdžius, samprotauja, diskutuoja, lavina pojūčius, apjungia žinias ir kūrybiškai jas pritaiko.
Mūsų mokyklos pradinukai, smagiai pasitikdami vasarą, gegužės 29 d. rinkosi į kitokias, netradicines, įdomias ir naudingas, patyrimines pamokas. Mokykloje vyko 2–4 klasių mokinių pasaulio pažinimo savivaldžio mokymosi diena „Stebime, tyrinėjame, atrandame“.
Praktinės veiklos džiugino pradinukus. Mokiniai, susiskirstę į grupes, lankėsi ir darbavosi įvairiose gamtamokslinėse stotelėse, aktyviai tyrinėjo, stebėjo ir dalinosi įspūdžiais.
Pirmoje tyrinėjimų stotelėje susipažino su artimoje aplinkoje gyvenančiais bestuburiais – vynuoginėmis sraigėmis: kūno sandara, gyvenimo būdu. Pro lupą apžiūrėjo sraigės galvą, koją, čiupiklius, liemenį. Pradinukai įsitikino, kad liemuo yra kriauklėje. Išmatavo sraigės koją, stebėjo judėjimą, nustatė, į kurią pusę susukta sraigės kriauklė, suskaičiavo, kiek apvijų ji turi. Gautus duomenis užrašė veiklos lape, aptarė sraigės gyvenamąją vietą, jos mitybos ypatumus. Pats įdomiausias stebėjimas – sraigių lenktynės. Vaikams daug juoko sukėlė tai, kad sraigės „sukčiavo“ ir taip trukdė viena kitai pasiekti finišą.
Antroje stotelėje mokiniai tyrinėjo, kas gyvena tvenkinyje prie mokyklos. Pastebėjo, jog čia gyvena dusios, daug varlių. Pasidžiaugė išgelbėta mažos varlytės gyvybe iš didžiosios varlės nasrų. Palyginę Rausvės upelio vandenį su tvenkinio pastebėjo ir padarė išvadą, kad upelio vanduo švaresnis nei tvenkinio, nes jis tekantis.
Trečioje stotelėje pradinukų grupė leidosi į vabzdžių fotomedžioklę – suskaičiavo, kiek įvairių vabzdžių gali surasti per 15 minučių. Savo fototrofėjus pristatė ir aptarė klasėje.
Smagu, kad mokiniai drąsiai tyrinėja, džiaugiasi naujais atradimais, draugiškai padeda vieni kitiems ir kartu mokosi.
2 klasės mokytoja Rima Dambrauskienė