Naujienos
Kalėdinė akcija „Dalinamės gerumu“
Artėjant gražiausioms metų šventėms mūsų mokyklos 6 ir 10 klasės moksleiviai aplankė Marijampolės gyvūnų globos namus „Mindraja“ ir perdavė kalėdinės akcijos „Dalinamės gerumu“ metu surinktus daiktus: šunų ir kačių sausą maistą, konservus, kraiką, skanukus. Atvykusius mokinius pasitiko daugybės šunelių lojimas, džiugūs inkštimai ir žvilgsniai pro narvų grotas. Apie prieglaudoje gyvenančius gyvūnus pasakojo „Mindraja“ gyvūnų namų prižiūrėtojas. Mokiniai susidomėję klausėsi į prieglaudą patenkančių šunų ir kačių istorijų, sužinojo daug įdomių faktų apie gyvūnus, patyrė įvairių emocijų.
Dėkojame visiems mokyklos mokiniams ir jų tėveliams dalyvavusiems kalėdinėje akcijoje „Dalinamės gerumu“ ir gausiai prisidėjusiems prie šios kilnios ir reikalingos pagalbos beglobiams gyvūnams, taip pat mokyklos darbuotojams palaikiusiems šią iniciatyvą.
Šios akcijos metu mokiniai vieningai nutarė, kad gyvūnams kaip ir žmonėms reikalingas dėmesys, meilė, šiluma ir rūpestis, kad žmonės privalo būti atsakingi už savo veiksmus ir sprendimus priimti atsakingai.
"Mes esame atsakingi už tuos, kuriuos prisijaukinome...",- teigė A.de Sent-Egziuperi. „Mažasis princas“.
Parengė socialinė pedagogė Edita Vaickelionienė
Magiškas ir užburiantis susitikimas su iliuzionistu Roku Bernatoniu
Siekiant padėti moksleiviams lengviau suvokti save, atskirti, kas yra tikra, padėti nepasimesti vizualiai tobulame pasaulyje, įgyvendinamas projektas „Kartu“. Projekto dėka organizuojami renginiai mokyklose, kuriuose pagal numatytas temas su vaikais įvairią problematiką aptaria profesionalūs lektoriai.
Gruodžio 13 d. mūsų mokykloje vyko mokinių susitikimas su dar vienu labai žinomu Lietuvoje, ir ne tik, žmogumi, t.y. iliuzionistu Roku Bernatoniu. Dviejų pasaulio Guinesso rekordų su kortomis savininkas, bene garsiausias Baltijos šalių iliuzionistas Rokas Bernatonis, susitikimo metu ne tik užbūrė visus savo magiškais triukais, tačiau žavėjo savo atviru ir šiltu bendravimu, iškalba, gebėjimu patraukti paauglių dėmesį, užsidegimu tuo, ką daro. Taip pat dalinosi savo „karjeros“ kelio sėkmėmis ir nesėkmėmis. Svečias teigė, „kad didelį rezultatą pasieki, kai esi ištikimas sau, kai žinai, kur nori atsidurti, kitaip sakant, kai nemeti kelio dėl takelio“. Nuolatinis tobulėjimas ir aiškus tikslo siekimas jam padėjo pasiekti net populiariausią pasaulyje iliuzionistų realybės šou „Fool us“.
Šis susitikimas visus dalyvavusius dar labiau įkvėpė ieškoti ir atrasti, o suradus veikti ir tobulėti. Paliktas įspūdis mokiniams ilgai netilo mokyklos koridoriuose, klasėse: ne vienas bandė įminti vieno ar kito triuko paslaptį, žavėjosi iliuzionisto Roko Bernatonio pasiekimais.
Projekto koordinatorė mokykloje mokytoja Laura Urbšytė
Parengė projekto įgyvendinimo mokykloje darbo grupės narė mokytoja Aušra Biskienė
,,Akmeninė“ diena mokykloje
Paskutinę rudens dieną mokykloje vyko integruoto ugdymo diena tema ,,Akmuo“. Tam, kad ,,nenešiotume akmenų užantyje“ šventiniu laikotarpiu, mokytojai parinko mokiniams įvairias veiklas, kurios skatino pažvelgti į akmenis atidžiau.
Mokytojas Povilas Melnykas ir klasės vadovė Oksana Micevičienė su mokiniais smagiai pasivaikščiojo miestelyje ir fiksavo įvairius akmeninius objektus. Surado net aštuonis. Mokytoja Sigita Urbonienė kvietė mokinius pasigrožėti akmenimis buityje, pasidomėti jų panaudojimu bei išsiaiškinti jų slaptąsias galias. Lietuvių kalbos mokytoja Aušra Biskienė pasiūlė mokiniams sudaryti didžiausių Lietuvos riedulių maršrutą. Mokiniai tai atliko su dideliu susidomėjimu ir netgi galėjo pademonstruoti savo IT gebėjimus. Anglų kalbos mokytoja Vida Senkuvienė ,,nusivedė“ mokinius į Angliją ir Šiaurės Airiją, kur stūkso paslaptingasis Stonhendžas ir gausybė turistų vaikštinėja ir žvalgosi Milžinų perėjoje. Ne tik pasižvalgyti teko, bet ir patiems pavyko iš molio didingąjį Stonhendžą nulipdyti, bent taip prisiliesti prie žmoniją žavinčio objekto. Mokytoja Sonata Čibirkienė penktokus pamokė skaičiuoti senuoju būdu, naudojant abaką. Mokiniai, naudodami akmenėlius, patys pasigamino skaičiavimo lentą – abaką, senųjų skaitliukų prototipą, ir turėjo galimybę paskaičiuoti.
Atrodo, toks šaltas, kietas gamtos objektas, tačiau kiek galima daug įdomių dalykų sužinoti, jei tik smalsesnį žvilgsnį į jį nukreipsi.
Parengė anglų kalbos mokytoja Vida Senkuvienė
Edukacija pradinukams „Aktyvūs lietuvių liaudies žaidimai ir mįslės“
Lapkričio 26 d. 1–4 klasių mokiniai, dalyvavo Kultūros paso edukaciniame renginyje „Aktyvūs liaudies žaidimai ir mįslės“. Atlikdami įvairias užduotis pradinukai išsiaiškino, su kuo siejamas žaidimų atsiradimas, kokia jų prasmė. Mokiniai sužinojo, kokios savybės yra ugdomos žaidžiant, kodėl liaudies žaidimai buvo svarbus kaimo etninės kultūros elementas. Vaikai mokėsi dirbti komandoje, bendradarbiauti, žaidė daug aktyvių lietuvių liaudies žaidimų: ,,Pirtis”, ,,Bendorius”, ,,Kiškis ir medžiotojas”, ,,Lazdos traukynės” ir kt. Mįslių turnyro metu vaikams reikėjo komandose įminti mįsles, sugrupuoti jas pagal tam tikrus kriterijus, sukurti savo mįslę. Dirbdami komandoje, panaudodami visus savo kūno pojūčius bei loginį mąstymą pradinukai sprendė šiuolaikines mįsles ir galvosūkius, kuriuos sukūrė SVEIKI SVEIKI komanda.
Vyresnioji pradinių klasių mokytoja Rima Dambrauskienė
Adventinė popietė ,,Kalėdų šviesa širdyje“
Adventas – tai ypatingas laikotarpis, kuris kviečia nurimti, neskubėti ir tinkamai pasiruošti vienai gražiausių metų švenčių – Šv. Kalėdoms.
Gruodžio 9 dieną 1–8, 10 klasių mokiniams vyko adventinė popietė ,,Kalėdų šviesa širdyje“. Renginio uždavinys - ugdyti etnokultūros pažinimo, bendravimo, komunikavimo bei meninius gebėjimus.
Ketvirtos klasės mokiniai kartu su muzikos mokytoja Janina Burbiene visiems priminė Advento prasmę, dainavo adventines dainas, kvietė kartu šokti ratelius, su dūdelėmis atliko adventiniam laikotarpiui skirtą kūrinį. Tikybos mokytoja Dalė Kereišienė papasakojo Advento vainiko atsiradimo istoriją.
Mokiniai kartu su mokytojomis žiūrėjo videofilmą ,,Kalėdų belaukiant. Šeima – Kūčių tradicijų puoselėtoja“. Kiekvienoje šeimoje tradicijos dažnai perduodamos iš kartos į kartą.
Šiuo ypatingu laikotarpiu dalinkimės gerumu, širdžių šiluma su savo artimaisiais ir šalia esančiais.
Ačiū visiems, kad buvote kartu.
Fotografavo ir straipsnį parengė mokytoja Virginija Dukštienė
Dalijimasis patirtimi – galimybė praturtėti pačiam
Palanki mokymosi aplinka yra įvairiapusė erdvė, kuri patraukia besidominčiųjų dėmesį ir jie bendradarbiauja siekdami išmokti ko nors naujo. Mokytojo veikla vis labiau ir labiau tampa platesnė ir įvairiapusė, todėl kuriama savita ir nauja mokytojo veiklos aplinka, kurioje ypač reikšmingas paties mokytojo sistemingas ir nuolatinis mokymasis.
Tam, kad kiekvienas mūsų gebėtume kurti kuo palankesnę ir patrauklesnę mokymosi erdvę, pasidalijimas patirtimis tampa pačiu naudingiausiu dalyku šiomis dienomis. Lapkričio 24 d. kartu su dar 5 kaimyninių mokyklų kolegomis buvau pakviesta į Marijampolės r. Kalvarijos gimnaziją dalyvauti tarptautinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje ,,Mokymuisi palankios aplinkos įtaka asmeninei ūgčiai“. Gimnazija vykdo ERASMUS+ trejų metų projektą ,,Žaidžiame, kad kurtume sveikos gyvensenos įpročius ir saugią aplinką“ . Šiuo metu joje svečiuojasi projekto atstovai iš 5 šalių: Suomijos, Italijos, Turkijos, Šiaurės Makedonijos ir Graikijos. Buvo labai smalsu išgirsti šių šalių ir Lietuvos mokytojų patirtį kuriant įvairias patrauklias mokymosi aplinkas savose erdvėse ir pasidalinti savomis. Visų konferencijoje dalyvavusių mokytojų pranešimuose skambėjo viena, manau, pati svarbiausia žinutė – patraukliai ir sveikai aplinkai susikurti nereikia didelių išteklių. Tam pakanka pamatuoto kiekio gerų emocijų, paprastumo ir nuoširdumo. Konferencijos metu organizatoriai tą stengėsi įgyvendinti praktiškai: visi dalyviai buvo pakviesti į trejas kūrybines dirbtuves, kur turėjo galimybę pabendrauti artimiau.
Šiandienos mokytojams sudaromos galimybės (kiek leidžia ištekliai) dirbti inovatyviai, naudojantis šiuolaikinėmis mokymo technologijomis: spartesniu internetu, interaktyviosiomis lentomis, kompiuteriais, modernia kabinetų ir klasių įranga, biblioteka ir kt. Ir visiems suprantama, jog ugdytiniai visada norės daugiau sužinoti, suprasti, jei jausis patogiai fiziškai, bus psichologiškai saugūs, pripažinti, jausis reikalingi. Mokiniai labiau bus linkę mokytis emociškai saugioje aplinkoje. Mokytojas turi elgtis lanksčiai, nes jis yra atsakingas už klasės aplinką, estetinį vaizdą, mokinių emocinę būklę.
Parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė Vida Senkuvienė