Naujienos

Sveikatiada

Paskelbta: Penktadienis, 14 rugsėjo 2018

   Projektas ,,Sveikatiada“
   Nuo šių mokslo mūsų mokykloje pradedamas įgyvendinti projektas – ,,Sveikatiada.“ ,,Sveikatiada“ - tai ilgalaikė sveikos gyvensenos ugdymo programa, kuri suteikia vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą. Organizuojami vaikams įdomūs ir patrauklūs renginiai, kurių metu moksleiviai plečia savo žinias ir supratimą sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo srityse. Veiklose dalyvauja ne vien moksleiviai, bet ir mokytojai, mokyklų ir darželių administracijos darbuotojai ir tėvai.

 Sveikatiados planas


   Spalio 12 d., trečiosios pertraukos metu, projekto ,,Sveikatiada” organizatoriai kvietė prisiminti seniai pamirštą, smagų ir aktyvų užsiėmimą – šokinėjimą per gumą. Nors tai atrodo tik paprastas žaidimas, tačiau mokiniams tai puikus būdas judėti ir aktyviai leisti laiką pertraukų metu, skatinant sveikesnį, geresnį ir kokybiškesnį vaiko gyvenimą, be to, tai ir sveikas dialogas tarp mokinio ir mokytojo – to ir siekia projektas ,,Sveikatiada”.

 Parengė vyresnioji dailės ir technologijų mokytoja Laura Urbšytė

 N10400 N10401 N10402


   Spalio 19 d. visų klasių mokiniai aktyviai leido pertraukas lauke, žaisdami žaidimą „Klasės“: ant asfalto kreida nubraižė „klases“ (vieną su kitu sujungtus kvadratus-langelius, kuriuos sunumeravo nuo 1 iki 10), metė akmenėlį į kiekvieną langelį iš eilės ir šokinėjo per langelius, kiekvienąsyk praleisdami vis po kitą langelį, į kurį įmestas akmenukas. Jaunesniuosius mokinius, kurie žaisti nemokėjo, pamokė vyresnieji.
   Taip praleistas laikas ne tik skatino aktyviai judėti, bet ir bendrauti, smagiai leisti laiką su draugais.

Parengė mokytoja Aušra Biskienė

N10470 N10471 N10472

 


   Turbūt, kiekvienas yra pajutęs, kaip ryžtas laikytis naujos taisyklės ima ir išgaruoja praėjus vos savaitei, po sau duoto pažado. Kodėl taip sudėtinga išsiugdyti gerų įpročių? Ką reikėtų daryti, kad geri siekiai virstų darbais, o rezultatai būtų apčiuopiami?
   BJ Fogg, Stanfordo universiteto profesorius, yra pasakęs: „Jei pasodinsi reikiamą sėklą reikiamoje vietoje, ji augs be papildomų pastangų. Tai yra geriausia įpročių kūrimo metafora: „reikiama sėkla“ yra tas mažas įprotis, kurio sieki, „reikiama vieta“ – nuoseklumas, kuris privalo eiti po to. Tuo tarpu „pastangos“ yra motyvacijos skatinimas, kuri visiškai nesisieja su įpročių kūrimu – juos sieti yra klaidinga. Pasirinkęs tinkamą smulkų veiksmą ir jį nuosekliai palaikydamas, tu nebeturėsi savęs motyvuoti, kad jis augtų. Tai įvyks natūraliai, – kaip gera sėkla išauga geroje dirvoje.“ Tad ,,Sveikatiados “ koordinacinė grupė, remdamasi projekto siūlymu ir rekomendacijomis, sukūrė 5 įpročius: ,,Kaklo mankšta”, kurią mokiniai daro kiekvieną dieną, pirmos pamokos metu, ,,Akių mankšta”, kuri atliekama po kiekvieno rašyto kontrolinio ar savarankiško darbo, ,,Renkuosi gerą pavyzdį”, ,,Fiziškai aktyvios pertraukos”, ,,Kojų mankšta”, kuomet mokiniai skatinami ją praleisi ne su telefonu rankoje, o aktyviai judant. O kad galėtume stebėti, kaip sekasi mokyklos bendruomenei laikytis įpročių, sukurta erdvė ,,Renkame įrodymus”, kur bus talpinamos nuotraukos. Mes tikime, mums pavyks!

Parengė vyresnioji dailės ir technologijų mokytoja Laura Urbšytė

N10510 N10511 N10512 N10513 N10514 N10515

 


Smagu smagiai smagų laiką leisti!

   Vieną rūko apgaubtą dieną išsiruošėme į mokyklos kiemą aktyviai pajudėti, prasmingai ir naudingai laiką praleisti. Tinkamai apsirengę, grėbliais „apsiginklavę“ išžygiavome, atstumą nuo medžio iki medžio grėblių ilgiais išmatavome. O kiek tam pačiam atstumui draugiškų ketvirtokų reikėtų? Nepamiršę prie Keturvalakių akmens įsiamžinti, nuskubėjome lapų grėbti. O kad visi žinotų, jog mes „Sveikatiados“ projekte dalyvaujame, didžiulę S raidę iš lapų sugrėbėme. Smagu visiems kartu aktyviai laiką leisti.

Straipsnį parengė 4 klasės mokytoja Jolanta Puskunigienė

N10540 N10541 N10542 N10543 N10544 N10545


   Judėti!
   Pažinti!
   Kartu pabūti!
   Vadovaudamiesi tokiu šūkiu aštuntos klasės mokiniai kartu su klasės auklėtoja ir bibliotekininke lapkričio 22 dieną žygiavo šimto metrų spinduliu aplink mokyklą. Nuėję 1273 žingsnius aštuntokai aplankė net dešimt Keturvalakių miestelio įžymių vietų: riedulį, pastatytą Keturvalakių kaimo 390 metų įkūrimo proga, paminklą partizanams, Keturvalakių vyrų skyriaus pastatytą paminklą Lietuvos Nepriklausomybės 20-čiui, koplytstulpį ,,Keturvalakiams 400”, bažnyčią, mūrinę koplytėlę bei klėtį, kurios įtrauktos LR Kultūros paveldo registrą, ir atminimo lentelę rašytojai N. Miliauskaitei-Bložienei. Žygio pabaigoje padarėme išvadą, jog esame miestelio viduryje, kur tiek daug istorijos, vertos pasididžiavimo ir pagarbos.

Klasės vadovė Aušra Biskienė

N10550 N10551 N10552 N10543 N10554


   Lapkričio 26 dieną, projektas ,,Sveikatiada", visus sukvietė į netradicinę pamoką sporto salėje, kurią vedė laisvųjų imtynių treneris Jonas Jurkynas, kuris yra gerai žinomas mūsų rajono sporto treneris, kurio auklėtiniai yra ,,nuskynę“ daugybę laurų įvairiose jaunimo ir suaugusiųjų amžiaus grupių varžybose, čempionatuose. Be tiesioginio darbo su jaunaisiais imtynininkais, jis ne svetimas ir futbolo, krepšinio bei tinklinio aikštelėse.

   J. Jurkynas ne tik supažindino mokinius su imtynių sporto šaka, bet ir parodė įvairius imtynių veiksmus, kuriuos mokiniai galėjo išbandyti ir patys.
   Nuoširdžiai dėkojame J. Jurkynui už susitikimą! Abejingų šiai sporto šakai tikrai neliko!

Parengė bibliotekininkė Vilija Urbšienė ir mokytoja Laura Urbšytė

N10581 N10583 N10582


Kvieciame


Koses diena


  PUG, 1-10 klasių mokiniai bendradarbiaudami su klasių vadovais kūrė ,,Sveikos mitybos taisykles" (projektas ,,Sveikatiada"). O kurti buvo įdomu ir naudinga. Mokiniai sužinojo, kad sveika mityba-tai ne tik gražus dviejų žodžių junginys. Tai turėtų atitikti kiekvieno iš mūsų svarbiausių egzistavimo principų.
   Visi vieningai sutarė, kad nuo mitybos priklauso mūsų savijauta, sveikata, išvaizda, gyvenimo kokybė.

   Rekomenduojame išbandyti!

Parengė mokytoja Laura Urbšytė

N10770 N10771 N10772 N10773 N10774 N10775 N10776 N10777


   Balandžio 15-19 dienomis projektas ,,Sveikatiada” kvietė priimti iššūkį ,,Saldintą gėrimą keičiu į vandenį“. Pamokų, pertraukų, klasės valandėlių metu vyko informacinės, praktinės veiklos apie vandens naudą žmogaus organizmui.
   Skatinome mokinius bei kitus bendruomenės narius į mokyklą atsinešti ir gerti tik vandenį, atsisakant gazuotų ir kt. gėrimų. Išbandėme, jog ,,kitoks“: su žolelė, citrina, mandarinu, vynuoge ir.kt. - vanduo taip pat gali būti skanus.
   Visi vieningai pritarė, jog be vandens - nė dienos!

Parengė mokinių tarybos vadovė Laura Urbšytė
Fotografavo mokinių tarybos narė, 10 klasė mokinė Sonata Klimaitė

N11040 N11041 N11042


2019 2020 metų planas

 


Visuomenes sveikatos stiprinimo fondo konkursai


   Kovo 4–9 dienomis 3–4 klasių mokiniai pakvietė visus sudalyvauti projekto „Sveikatiada“ iššūkyje „Saldintą gėrimą keičiu į vandenį“: į mokyklą pasiūlė atsinešti gertuves ar originaliai papuoštus paprastus buteliukus su vandeniu. Mokiniai „žvalgai“ kiekvieną dieną stebėjo, skaičiavo, fiksavo, kaip mokiniai, mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai priėmė šį iššūkį.
   Kovo 9 d., susirinkę mokyklos bibliotekoje, mokiniai pasidalino įspūdžiais, aptarė, kaip sekėsi. Peržiūrėję skaidres „Laiškas iš 2070. Saugokime vandenį“, diskutavo apie vandens svarbą žmogaus gyvenime.
   Buvo džiugu iš vaikų lūpų išgirsti: „Visai skanus tas vanduo“, „Gersim vandenį ir būsim sveiki“.

Pradinių klasių mokytojos Rima Dambrauskienė ir Renata Klimavičienė

N12080 N12081 N12082 N12083 N12084