Straipsniai

Keturvalakių mokyklos-daugiafunkcio centro mokytojai dalinosi gerąja patirtimi

Spausdinti
Paskelbta: Penktadienis, 20 vasario 2015

   Atvykusius mokytojus iš Kėdainių r. Surviliškio Vinco Svirskio pagrindinės mokyklos pasitiko Keturvalakių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorė Violeta Šaukščiuvienė. Po šilto priėmimo ir sveikinimo žodžių svečiai lankėsi UDC Karkliniuose. Vėliau mokykloje vyko seminaras tema „Mokinio asmeninės pažangos fiksavimo būdai ir priemonės. Gerosios patirties sklaida“.  Pasiskirstę į grupes – pradinių klasių mokytojai ir mokytojai dalykininkai – seminaro dalyviai dalinosi savo patirtimi.

   Pradinių klasių mokytoja Rima Dambrauskienė, vyresnioji pradinių klasių mokytoja Dalė Gavėnienė ir pradinių klasių mokytoja metodininkė Daiva Vilkienė svečiams pristatė atskirų mokinių pažangos fiksavimo formas, kalbėjo apie tėvų informavimo priemonių ir būdų efektyvumą taip pat pristatė  pradinių klasių mokytojų ir mokytojų dalykininkų, kurie dirba pradinėse klasėse, susitarimus fiksuojant pažangą ir informuojant tėvus.

   Apie atskirų mokinių pažangos fiksavimo formų ir būdų priemonių dermę tarpdalykinėje sistemoje kalbėjo fizikos mokytoja Raimonda Marčiulaitienė. Vyresnioji istorijos mokytoja Regina Treikauskienė pristatė asmeninės mokinių pažangos fiksavimo būdus ir priemones  socialinių mokslų pamokose, vertinimo sistemą tiksliųjų ir gamtos mokslų pamokose pateikė vyresnioji matematikos mokytoja Rūta Leškevičienė,  apie mokinio asmeninės pažangos fiksavimo būdus ir priemones humanitarinių mokslų pamokose  kalbėjo vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Aušra Biskienė, menų mokslų pamokose – dailės mokytoja Laura Urbšytė.

   Antroje seminaro dalyje savo patirtimi dalinosi svečiai iš Kėdainių r. Surviliškio Vinco Svirskio pagrindinės mokyklos. Mokyklos direktorė Lolita Klečkauskienė ir direktoriaus  pavaduotoja ugdymui Vilma Lukšienė kalbėjo apie mokyklos asmeninės mokinių pažangos stebėjimo ir fiksavimo būdų  ir priemonių  privalumus ir trūkumus. Nuogąstavo, kad silpnoji vieta jų mokykloje yra atskirų mokinių pažangos fiksavimas.

   Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, metodinės grupės pirmininkė Ž. Svetikienė pateikė konkrečių pavyzdžių, kaip padėti mokiniams ugdyti mokymosi mokytis kompetenciją, kelti mokinių motyvaciją, siekti, kad mokiniai pajustų sėkmę.

   Vilkaviškio r. savivaldybės švietimo skyriaus vedėja Alma Finagėjevienė teigė, kad, norint pamatyti mokinio asmeninę pažangą, pirmiausia tai reikia daryti pamokoje. Svarbu mokinio ir mokytojo dialogas, susitarimai.

   Taigi, vienas iš daugelio tikslų, keliamų XXI amžiaus mokytojams, – bendradarbiaujant su įvairiais partneriais įgyti ir naudoti tas priemones, metodus bei išteklius, kurie skatina ir išsaugo besimokančiųjų troškimą ir gebėjimą mokytis.

Parengė vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Aušra Biskienė