Naujienos

Netradicinės veiklos penktokus vienija ir suteikia gerų emocijų

  N1278m Tradicines klasės valandėles paįvairinti kūrybingais sprendimais, kurie suteiktų auklėtiniams gerų emocijų, stiprintų tarpusavio santykius, sutelktų klasės kolektyvą, nemažas iššūkis klasių vadovams ugdymą organizuojant nuotoliniu būdu. Tačiau ši misija įmanoma!
   Ieškant kelio į vaiko gerą emocinę savijautą penktoje klasėje nuolat organizuojamos netradicinės popietės, kurios suburia visus klasės vaikus bei jų klasės vadovę kūrybingai bendrai veiklai. Tam išradingai išnaudojama namų aplinka.
Viena iš popiečių „Tarp mūsų ir augintiniai“, kuri vyko vasario mėnesį, atskleidė, kad penktoje klasėje visi vaikai namuose turi augintinius. Įdomiausios buvo auklėtinių papasakotos istorijos, kaip vienas ar kitas gyvūnas atsirado jų namuose: vieni savo augintinius tiesiog priglaudė, radę juos gatvėje ar užklydusius į kiemą, kiti juos gavo kaip ilgai svajotą dovaną, treti tiesiog nusipirko. Tačiau kiekvienas gyvūnėlis jiems teikia džiaugsmą, paguodžia ar pralinksmina, kai liūdna. Netrūksta ir augintinių padarytų išdaigų.
   „Gaminame kartu, valgome atskirai“ dar viena netradicinė veikla. Jos metu penktokai gamino savo mėgstamą greitai paruošiamą patiekalą. O juk salotos skanu, greita, sveika. Nuotolinio susitikimo metu besidalinant savo receptais, linksmai besišnekučiuojant apie maistą vaisių ar daržovių salotos pagamintos labai greitai. Vieni salotas gamino su daržovėmis ir žuvimi, kiti vaisius su jogurtu ar sultimis, dar kiti su savo mėgstamu padažu ir prieskoniais. Kas sugebėjo ir „jaučio akių“ išsikepti. Ne tik pagaminti, bet ir patiekti reikia mokėti, nusprendė „virtuvės šefai“ penktokai ir papuošė gamintas salotos kaip tik išmanė. Gražu ir skanu! O valgyti kartu dar ir įdomiau.
   ,,Linksma, smagu, išradinga.” Vienbalsiai pritaria penktokai tokioms veikloms. Taigi gerą emocinę būseną, artimus bei draugiškus kolektyvo tarpusavio santykius kuria maži kasdieniai dalykai, kuriuos darome kartu.
   Mokinių gamintus patiekalus ir daugiau netradinių veiklų akimirkų galite pamatyti mokyklos Facebook paskyroje.
5 klasės vadovė Aušra Biskienė

Paminėjome Pasaulinę knygos dieną

  N1277m Knygos yra vartai į stebuklų, paslapčių, mistikos, įdomybių pasaulį. Skaitymo džiaugsmą atradęs vaikas turi galimybes akimirksniu persikelti į žaismingą pasakų, istorijų pasaulį, aplankyti įvairias šalis ir miestus.
   Minėdami Pasaulinę knygos dieną, priešmokyklinės grupės ugdytiniai, 1-4 klasių mokiniai prisidėjo prie iniciatyvos ,,Lietuva skaito! 2021“. Šia proga vyko neįprastos pamokos. Bibliotekininkė mokiniams pristatė V. Bako knygą ,,Ką MANĖ KAMANĖ“, kuri išrinkta ,,Metų knyga 2020“. Aptarę, kodėl reikia skaityti, pradinių klasių mokiniai kartu su mokytojomis 1 pamokos metu klasėse skaitė savo mėgstamas knygas. Nes kaip teigia psichologė, socialinių mokslų daktarė Monika Skerytė-Kazlauskienė, kad vertingiausia knyga yra ta, kurią vaikas susiranda pats.
   Knygelę ,,Pavasaris kiekvieno širdyje“, kurią kūrė priešmokyklinės grupės ugdytiniai kartu su tėveliais, skaitė mokytoja Vida Liaudaitienė.
   Džiaugiamės Rimgaile Švedaite, kuri jau pati savo draugams skaitė skiemenų knygą ,,Coliukė“.

Parengė bibliotekininkė Vilija Urbšienė

Pasaulinės sveikatos dienos minėjimas „Ar tikrai sveikata brangiausias mūsų turtas?“

  N1276m Pažymint Pasaulinę sveikatos dieną su 6 klasės mokiniais atkreipėme dėmesį į fizinio aktyvumo bei sveikos mitybos naudą. Su mokiniais diskutavome apie tai, ar tikrai sveikas gyvenimo būdas brangiai kainuoja, taip pat aptarėme 7 fizinio aktyvumo naudos įrodymus. Pokalbio pabaigoje visi pritarėme, kad sveikata išties yra brangiausias mūsų turtas. Tad kiekvienas iš mūsų turėtume pasistengti surasti šiek tiek daugiau laiko bent nedideliems pokyčiams, savo fizinės ir emocinės gerovės link.
   Judėkime ir būkime žvalūs sveiki ir energingi.
Mokyklos soc. pedagogė.

Ugdymas nuo 2021-04-12

ugdymas nuo 04 12 d

Metodinė diena

  N1275m Vienas iš žmonių mokymo(si) būdų yra keitimasis patirtimi. Tai yra patikimas kelias į profesionalumą. Kitas – dalijimasis turima patirtimi: jis skatina žmogaus augimą, brandą. Todėl remdamosi mokymosi vieniems iš kitų principu mūsų mokykloje balandžio 19 d. mokytojos Aušra Biskienė ir Laura Urbšytė nuotoliniu būdu organizavo „Metodinę dieną“, kurios dalyviai buvo 5–9 klasių mokiniai ir šiose klasėse dirbantys mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai.
   Ši diena yra viena iš mokyklos pagrindinio ugdymo programos ugdymo plane numatytų ugdymo dienų, skirtų praktinei, pažintinei, socialinei veiklai. Kitas svarbus argumentas, kodėl vyko ši diena, t.y. „Kokybės krepšelio“ projekto veiklų įgyvendinimas. Mokyklos veiklos tobulinimo plano vienas iš uždavinių yra „sustiprinti mokytojų profesionalumą planuoti ir organizuoti pamoką skirtingų gebėjimų ir poreikių mokiniams“. Taigi organizuojant „Metodinę dieną“ visos veiklos diferencijuotos atsižvelgiant į šios dienos dalyvių – mokytojų ir mokinių - darbo pobūdį, turimą patirtį, keliamus tikslus ir lūkesčius.
   „Metodinės dienos“ veiklos buvo organizuotos, taip, kad vienu metu atskirai galėjo mokytis tiek mokytojai, tiek mokiniai. 5–9 klasių mokiniai savarankiškai (be mokytojų pagalbos) bendradarbiaudami bei naudodamiesi pateiktomis instrukcijomis, užuominomis išsprendę galvosūkius aplankė įvairias savo gyvenvietės vietas ir sukūrė baigiamuosius darbus vaizdo ir garso formatu. Įsivertinant bei aptariant dienos veiklas mokiniai džiaugėsi vieni kitų pagalba, įdomiomis užduotimis, klasės draugų įsitraukimu bei aktyvia veikla gamtoje, kuri leido atitrūkti nuo kompiuterių ekranų.
   Išnaudojant patį vertingiausią mokymosi šaltinį – patirtį – mokytojai rinkosi į veiklą, kurios metu vieni dalinosi, o kiti perėmę, taikė sau. Šiuolaikinės ugdymo sistemos kelia vis kitus tikslus, vis garsiau ir atviriau kalbama apie ugdymo pritaikymą kiekvienam mokiniui, todėl ir mokytojas nuolat turi priimti naujus iššūkius ugdant skirtingų gebėjimų, poreikių, interesų turinčius mokinius. Jau nuo 2008 m. BUP diferencijavimas yra ypač ryškiai išskirtas, o 2016 m. BUP suteikia mokytojui dar didesnę laisvę ugdymo turinį pritaikyti konkretaus mokinio poreikiams. Kaip tai vyksta pamokose ir dalinosi mūsų mokyklos mokytojai: vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Aušra Biskienė, vyresnioji dailės ir technologijų mokytoja Laura Urbšytė, vyresnioji istorijos mokytoja Sigita Urbonienė bei anglų kalbos mokytoja metodininkė Vida Senkuvienė. Jungiamoji pranešimų tema „Diferencijavimas – pagalba mokiniui“, kad kiekvienas patirtų mokymosi sėkmę. Todėl mokytojo tikslas taip pritaikyti ugdymo turinį, kad kiekvienas mokinys pagal savo išgales ir poreikius bręstų kaip asmenybė, įgytų kompetencijų, būtinų tolimesniam mokymuisi bei prasmingam, aktyviam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje. Taigi, kad diferencijavimas būtų sėkminga pagalba mokiniui, svarbu mokytojui ne tik žinoti diferencijavimo būdus ar būti savo srities profesionalumu, tačiau reikia turėti ryšį su mokiniu, kad įžiebtumėme jam sėkmę.
Apibendrinant dienos veiklas tiek mokiniai, tiek mokytojai peržiūrėję mokinių sukurtus darbus, galėjo džiaugtis gautu rezultatu. Vieniems jis kalbėjo apie tai, kokia svarbi yra pagalba, kitiems apie savivertės augimą, nes „aš tai padariau, kadangi manimi kažkas tikėjo“, tretiems, kad tobulumui nėra ribų, dar kitiems, kad „jie tai gali padaryti ir savarankiškai“.
   Už bendradarbiavimą dėkojame mokyklos bibliotekininkei Vilijai Urbšienei.
   Nuotraukos mokytojos Lauros Urbšytės bei mokinių.
   Mokinių darbus vaizdo formatu galite peržiūrėti mokyklos Facebook paskyroje.

Parengė lietuvių kalbos mokytoja, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė

Vaikų Velykėlės 2021

   Pavasaris – vienas iš džiaugsmingiausių metų laikų, kai mus džiugina vis šilčiau spiginanti saulutė, žaliuojantys medžiai bei ilgėjančios dienos. Tradicinės šventės, kurias minime pavasarį, atrodo kur kas linksmesnės. Nors pati didžiausia ir labiausiai laukiama pavasario šventė yra Šv. Velykos, mes nepamiršome ir kitos, šventės – Atvelykio, kuri liaudyje vadinama Velykėlėmis. Šiemet 5, 6, 7 klasių mokiniai dalyvavo labdaros ir paramos fondo „Švieskime vaikus“ organizuojamame projekte „Vaikų Velykėlės 2021“. Tačiau šiemet ši šventė buvo švenčiama kiek kitaip. Velykėlių projektas persikėlė į virtualią erdvę. Kartu su mokiniais kalbėjomės apie šventės tradicijas, kurios itin artimos pačioms Velykoms. Vėl yra dažomi ir ridenami margučiai. Įdomus faktas, kad margučių ridenimas simbolizuoja mūsų žemės pabudimą iš žiemos miego. Taip pat yra žaidžiami įvairiausi linksmi žaidimai. Šios šventės metu visas dėmesys skiriamas vaikams. Mokiniai, pasirinktu būdu, margino margučius dailės pamokų metu ir nufotografuotus siuntė mokytojai.
   Iš gautųjų margučių nuotraukų dailės mokytoja Laura Urbšytė sukūrė nuotraukų koliažą ir išsiuntė projekto organizatoriams ,,Švieskime vaikus“.
   O už tradicijų puoselėjimą, jau sulaukėme ir specialiai konkursui skirtų dovanų – Rasos Lazauskaitės „DVIESE BIJOTI DRĄSIAU“ knygų. Jas išdalinsime vaikams, kai tik bus galimybė.

Parengė bibliotekininkė Vilija Urbšienė ir
vyresnioji dailės mokytoja Laura Urbšytė

N12749

vrs

 smsm

Kontaktai:

Mokyklos kodas 190489549
Mokyklos adresas:

Liepų g. 39,
Keturvalakių mstl.,
Keturvalakių sen.,
70321, Vilkaviškio r. sav.

Tel. 8 342 41 616

El. paštas: 

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.      

(C) Vikaviškio r. Kazimiero Baršausko mokykla-daugiafunkcis centras Keturvalakių skyrius 2012-2024. Free joomla templates | Pritaikė Giedrius Plečkaitis